czwartek, 16 sierpnia 2012

Przepyszny sos tzatziki





Macie czasami tak, ze nie slyszycie o czyms i nagle w momencie kiedy cos poznajecie, jestescie bombardowani masa informacji o tej rzeczy ? Ja tak wlasnie mialam z tym sosem. Jako osoba ktora dopiero zaczyna zabawe w kuchni poszukiwalam odpowiedniego sosu do gyrosa.
 ( Przepis na gyros w poprzedniej notce). Wszedzie polecano owy sos tzatizki. Nie bedac jeszcze pewna owego sosu postanowilam jeszcze poszukac czegos innego, ale, wlaczam telewizor - tzatziki, rozmawiam z kolezanka- na obiad robi kurczaka z sosem tzatziki. No wiec uznalam to za znak i stwierdzilam ze wlasnie z tym podam gyroda. A wiec jak przygotowac taki sos ?
Bedzie potrzebowac nastepujacych skladnikow :

  • Jogurt
  • Zabek czosnku  ( Ja uzylam kostki z Knorra ze wzgledu ze mam niskocisnieniowcow w rodzinie)
  • Dlugi ogorek
  • Oregano
  • Bazyli
  • Sol
  • Pieprz
  • Cukier
Wykonanie :
  1. Ogorki obieramy i trzemy na drobnej tarce.
  2. Nastepnie ogorki odsaczamy i dodajemy zmiazdzony czosnek
  3. Zalewamy smietana.
  4. Dodajemy oregano , bazylie szczypte soli , pieprzu i cukru ( do smaku )
  5. Wszystko starannie mieszamy a nastepnie ozdabiamy.
Tak wiec sos tzatziki gotowy, jest mega lekki , i mega smaczny. Polecam takze na prywatki np. do serka plesniowego z krakersami :)


3 komentarze:

  1. Ja dziś robiłam tzatziki:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. mój ulubiony sos! zjadam go najczęściej z grzaneczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha! pierwszy raz robiłąm i mi zasmakował. Ostatnio eksperymentuje ze smakami:P
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...