czwartek, 24 maja 2012

`Sernik na zimno z mandarynkami'



Jesli czytacie mojego bloga, zdajecie sobie sprawe ze dopiero zaczynam moja przygode z gotowaniem. I o ile moj brat jest mistrzem ciast , tak Ja podczas ich przygotowywania jestem kompletnie bezradna. Dlatego idealnym rozwiazaniem dla mnie sa gotowe spody tortowe.
I tak sie sklada ze dzieki uprzejmosci firmy Dan Cake dostalam do przetestowania wlasnie spody. Dodatkowo w paczuszce znalazam dwie paczuszki z biszkotkow ( ale o nich w innej notce.) Tak wiec kiedy wczoraj dostalam paczke odrazu zabralam sie do 'pieczenia'

Moze zanim podam Wam recepture to cos jeszcze o spodach Dan Cake .  Nie bede ukrywac ze  po otwarciu pudelka, bylam z lekka przerazona tym ze sa takie suche. No ale coz, jak mowilam ... nie znam sie. Jednak nie stanowi to problemu, poniewaz jak sie okazuje, po wychlodzeniu ciasta okazalo sie , ze spod jest idealnie nasaczony i rozplywa sie w ustach. Ja akurat testuje 2 spody -jasne pojedyncze(200g) ale Dan Cake oferuje nam takze spody potrojne - jasne  (400g).
Fairtrade - N/A

Tak wiec przejdzmy do meritum.. czyli przepis na ciasto :




Sernik na zimno z mandarynkami brzoskwiniami

Skladniki :
  • Gotowy spod tortowy
  • 3 serki homogenizowane
  • Szklanka smietanki kremowki (ok.200ml)
  • 4 galaretki pomaranczowe
  • Mandarynki 
W moim przypadku mandarynki zastapilam brzoskwiniami z puszki i efekt jest powalajacy.

Wykonanie :
  1. Dwie galaretki rozpuszczamy w szklance wody. Z dwiema pozostalymi robimy to samo w innym naczyniu i odstawiamy do ostygniecia.
  2. Smietanke kremowke ubijamy na sztywno
  3. Sernik zmiksowac z tezejacymi galaretkami z jednego naczynia i pod koniec dolac ubita smietanke.
  4. Mase serowa wykladamy na ulozony na tartownicy spod.
  5. Odstawic do utwardzenia na ok. 30 minut.
  6. Mandarynki obieramy ( brzoskwinie kroimy) , i ukladamy dekoracyjnie na masie.
  7. Zalewamy tezejaca galaretka z drugiego naczynia.
  8. Ciasto wstawiamy do ochlodzenia do lodowki na ok. 2 godziny
 Smacznego ;)




Wybaczcie brak focusa w zdjeciach , ale Kornik dorwal sie wczoraj do mojego aparatu.
I czuje ze cos mi poprzekrecal w szkielkach .



Przepis dodaje do akcji : 

środa, 23 maja 2012

Spaghetti po bolonsku

Dzisiaj taki upal wiec moje mysli zaczynaja krazyc w okolicach poludniowej Europy. Tak wiec dzis danie prosto z Wloch dla kazdego lakomczuszka :)

Spaghetti po bolonsku 

Skladniki na 6 porcji:

  • 1 makaron spaghetti
  • 1 puszka koncentratu pomidorowego
  • 2 kostki soli czosnkowej z Knorra
  • Oregano
  • Bazylia
  • 0,5kg miesa mielonego
  • Ser (zolty) do posypania
  • Pietruszka do ozdoby
  • 1 mala cebulka


Wykonanie :

  1. Na patelnie z rozgrzanym olejem 
  2. wsypujemy posiekana cebulka i wkruszamy sol czosnkowa.
  3. Kiedy cebulka sie zaszkli dodajemy miesa mielone i przysmazane.
  4. Do koncentratu dodajemy wody w zaleznosci od tego jak gesty sos chcielibysmy miec
  5. Dodajemy przyprawy wg. uznania
  6. Wykladamy wraz z ugotowanym makaronem na talerze.
  7. Ozdabiamy startym serem i listkami pietruszki

poniedziałek, 21 maja 2012

Czekoladowe kuleczki



W czasie deszczu dzieci sie nudza. Dzisiaj co prawda deszczu nie ma ale postanowilismy upichcic cos z Kornikiem. W jednej z ksiazek kucharskich naszej Mamy znalazlam przepis ktory smialo mozna przygotowac z dzieckiem. A wiec Panie i Panowie... przedstawiam Wam :


Czekoladowe kuleczki z migdalami.


Skladniki :

  • 10 dag migdalow
  • 8 dag cukru pudru
  • 6 lyzek kakao
  • 26 dag gorzkiej czekolady
  • 6 dag masla
Wykonanie:
  1. Czekolade wraz z maslem rozpuszczamy w wodzie.
  2. Orzechy kroimy drobniutko a nastepnie wrzucamy do rozpuszczonej masy.
  3. Dodajemy cukier puder
  4. Wszystko dokladnie mieszamy a nastepnie pozostawiamy do wystygniecia.
  5. Formujemy kuleczki i obsypujemy je w kakao.
  6. Wstawiamy do lodowki zeby sie troszke utwardzily
I bardzo prosze... gotowe... :)
Ja nasze kuleczki podaje z kiwi poniewaz wychodza bardzo slodkie i wraz z kiwi tworza idealne polaczenie. :)

A Wy ? Gotujecie razem z dziecmi ?



sobota, 19 maja 2012

Akcja Fair Trade



Dzisiaj opowiem Wam o pewnej akcji. Nie jest ona zbyt rozpowszechniona w Polsce z tego co widze, sama dowiedzialam sie o niej w zeszlym roku na moim Uniwersytecie. Co to jest akcja Fair Trade (Sprawiedliwego Handlu), i na czym ona polega? 
No wiec, akcja ma na celu zwalczac wyzysk dzieci i niewolnikow ktorzy pracuja przy produkcji produktow. Marki oznaczone znaczkiem 'Fairtrade' gwarantuja ze osoby ktore pracowaly przy produkcji danego produktu, dostaja za swoja prace godziwa zaplate. W zamian otrzymujemy wysokiej jakosci produkty spozywcze oraz satysfakcje z niesienia pomocy. Niby to nie jest duzo, ale zawsze mamy wybor. Wybierajac sie na zakupy, mozecie luknac czy produkt przez Was kupiony posiada znaczek 'Fairtrade'. Od dzis, testujac produkty spozywcze, bede Was informowac czy dany produkt posiada ten znaczek. Mam nadzieje ze przylaczycie sie do akcji i sprawicie ze czyjs dzien bedzie lepszy.

piątek, 18 maja 2012

Angielska wersja bloga

Od dzisiaj blog 'Poznam to' jest takze dostepny w wersji angielskiej. Mimo ze nie jest to zbyt gramatyczna wersja to jedyne co jestem w stanie zrobic na te chwile. Aby zobaczyc angielska wersje wystarczy kliknac na zakladke 'Blog-English version' i juz mozecie cieszyc sie przetlumaczona strona. Aby powrocic do naszego pieknego ojczystego jezyka, musicie kliknac 'original' w okienku ktore wyskoczy przy wejsciu w zakladke. Niestety nie ma innej opcji. To tyle informacji.

Ja sama zamykam sie z ksiazkami i zaczynam testowanie kilku kosmetykow.
A niedlugo niespodzianka, bede testowac pewien produkt od 'Dan Cake', ale o tym za kilka notek, pewnie jak juz paczka zostanie dostarczona i przetestuje jej zawartosc. Mam tez kilka zaleglych ksiazek, wiec mozecie spodziewac sie recenzji :)

Zycze Wam udanego i slonecznego weekendu :)


Brazowy cukier - idealny dodatek do weekendowej kawy :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...